irishoutepen.reismee.nl

Ecuador in 1 week

Hallo allemaal,

Intussen ben ik een week weg en dacht laat ik eens een verhaal op mijn blog zetten. Vorige week woensdag ben ik in Quito aangekomen. Aisia stond op het vliegveld op me te wachten dus was een relaxed en warm welkom. We zijn vervolgens 2 nachten in Quito gebleven en hebben een tripje gemaakt naar Mitad del Mundo. Dat is een punt waar precies de evenaar loopt. Ik geloofde zelf eerst ook niet in de verhalen over een spijker op een naald zetten en een draaikolk die op het noordelijk halfrond de andere kant op draait dan op het zuidelijk en meer van dat soort zaken. Zien doet geloven is echter ook op mij van toepassing, ik ben overtuigd. Het schijnt ook zo te zijn dat je op het zuidelijk halfrond een kilo lichter bent dan op het noordelijk halfrond, dus heb ook op dat punt een goede start gemaakt :-)

Vanuit Quito zijn we doorgereisd naar Baños. Dit is een plaats van waaruit je veel actieve dingen kunt doen. Helaas hadden we geen geluk met het weer en 48 uur achter elkaar regen gehad. Dus veel gekaart met andere mensen in ons hostel en rustig aan gedaan. We hebben ook een buggy (soort quad) gehuurd, waarmee je over de normale weg mocht rijden. Kortom in een buggy, laag bij de grond, met een helm die continu van je hoofd glijdt en met een gordel die niet om kan (de vrouw zei letterlijk: oh ja die werken niet, maar dat maakt niet uit), rijd je lekker met 50km per uur over de weg tussen de bussen en andere auto´s. Echt een enorme adrenaline kick.

Momenteel zijn we nog iets zuidelijker in Cuenca. Ook hier weer leuke mensen ontmoet en mooie dingen gezien en gedaan. Zowel cultureel (een van de mooiste musea van Ecuador bezocht) en actief in de natuur (een hike naar een uitzichtpunt over de stad). Tijdens de hike merk je wel dat je hier een stuk hoger zit dan in Nederland. Cuenca ligt op 2500 meter dus dan een steile berg oplopen kost iets meer moeite. Maar het was een goede oefening voor de MacchuPicchu over 3 weken. Verder heb ik gelukkig niet echt last gehad van de hoogte. In tegenstelling tot andere mensen waarvan je hoort dat ze dagen met hoofdpijn in bed liggen.

Komende weken reizen Aisia en ik samen verder richting Peru waar we op 1 augustus starten met onze alternatieve Inca trail richting Macchu Picchu.

Voor nu tot later, hasta luego! x Iris

Reacties

Reacties

Marlies

Hoi lieverd! Het klinkt of jullie het naar jullie zin hebben.. Mooie verhalen. Geniet ervan! Xxx

saskia

Hoi Iris, Je bent er nog maar net en nu al leuke en mooie dingen meegemaakt. Ik wens je heel veel plezier en geniet van al het moois.

Veel liefs van Saskia

Marjolein_P

Leuk je te lezen! Klinkt goed allemaal. Ga zo door! x

Tante Corrie

Hoi Iris,
Leuk te lezen wat je zoal meemaakt.
Geniet ervan. Au3 en Pol zijn ook in Peru geweest in Macchu Picchu.

Liefs Oom Herman en Tante Corrie

JéWé

Hoi Iris,

Ben benieuwd naar de foto's in de buggy :-)

Gr, JW

Marjolein_P

Ik zie nu Iris in een kinderwagen (want dat is wat ík versta onder een buggy) voortgeduwd door een leuke Ecuadoriaan, 50 km pu tussen auto's en bussen door...

audrey,pol, jade en senne

Tof joch geniet ervan. Macchu Picchu is echt geweldig, vooral als de zon opkomt. zorg dat je erbij bent!

gr apjs

ied.

\\\\hoi \irisd,fijn dat je geniet, ik reis in gedachten met je mee. groetjes.Ied.

Anne

Jaaaaa, een verhaaltje! Klinkt echt top, Iris!

En wat de regen betreft kunnen we hier met je meevoelen: het regent hier ook al weer een paar dagen aan één stuk door... het lijkt wel herfst!

Tot het volgende verhaaltje, enjoy!

xx Anne

Maja

Hoi vriendinnetje,

Klinkt allemaal super!!! Doe je wel voorzichtig (zonder gordel in een buggy???). Geen last van je knie gehad tijdens de hike?? Iig geniet ervan en kijk uit naar je volgende berichtje.

XXX

Anna

Wauw, klinkt goed allemaal!!! Erg leuk om te lezen!!! :) Geniet ervan!
xx

Anke

Dat klinkt goed allemaal! Leuk om van je te horen. Geniet ervan.

Marianne

Hello Iris!
Wat een geweldig land lijkt me dat, Equador. Jammer van de regen. In oktober ga ik ook naar Peru, dus laat maar een vlaggetje voor me achter op je Inca-trail! :-) Heeel erg veel plezier en ik kijk uit naar al je avonturen.
Liefs,
Marianne

Inge van Witzenburg

Hey meid,

Wauw wat klinkt dit heerlijk!!! Al die avonturen die je in een weekje al beleefd aan de andere kant van de wereld!!! Helemaal fantastisch!! Lekker genieten!!!En hopen op beter weer!!!
Dikke kus

Psst: Ondertussen zit ik in mijn nieuwe huis!Super!!

willemijn

Ziet er goed uit! Sommige dingen heel herkenbaar :)
Volgens mij ben je inmiddels bijna op weg naar de inca's of niet? Heel veel plezier! Hoop dat je knie zich netjes houdt!

Kus!

Dennis V.

Hoi Iris,

Leuk om een verhaaltje van je te lezen. Ben benieuwd naar de rest van je reisavontuur.... :-)

Geniet ervan!

Groetjes,
Dennis

ouwe oppas ineke

hoi Iris, heb je gevonden . ga vanaf nu ook je reis bijhouden. veel plezier and keep it safe. groet ineke

monique

Hey Iris,

Klinkt helemaal leuk daar... voor mij ook heel herkenbaar, maar dat maakt het juist extra leuk!!
Geniet ervan,
XX Mo

Inge Bronsvoort

Ha Iris!

Leuk wat van je te horen en goed de foto's te zien (mogelijk ter inspiratie ;-) ). Keep us posted!!!

xx

Tante Jen

Hoi Iris, leuk je verhalen te lezen. Tof wat jij allemaal meemaakt, we blijven je volgen!
Geniet ervan!

Liefs, Tante Jen, RJ en Max

Ellen M

hey Iris, wat een verhalen en leuke fotos zeg! Super... geniet er voortdurend van en alvast een fijne verjaardag....

Liefs Ellen en Thijs

Tante Corrie

Hoi Iris
Vanuit Bavel willen we je alvast feliciteren met je verjaardag.Geniet van de dag waar je ook bent.We kijken uit naar je volgende verhaal.

Liefs Oom Herman en Tante Corrie

Rien en Daisy

Hola Iris,

felicidades por tu cumpleaños.
Voor de komende maanden heel
veel plezier en reisgenot in de Zuidamerikaanse landen.
Groetjes Rien en Daisy van Beek

Katinka

Gefeliciteerd! Dat het maar een verjaardag mag worden, om nooit te vergeten ;-) Dat gaat vast lukken om zo'n mooie bijzondere plek! Dikke kus

pama

We spreken elkaar later vandaag nog wel, maar toch alvast gefeliciteerd. Net niet bij de inca's gevierd, maar het jaar wel bijzonder afgesloten. Kussen van ons

Sandra

Lieve Iris,
Héél hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik hoop dat het een super-leuke onvergetelijke dag zal worden!!! We zullen er hier eentje op drinken...
liefs
Sandra

Maja

Lieve Iris,
GEFELICITEERD!!!!! Al weer 27 jaar, wat gaat de tijd toch snel hè! Maak er een hele fijne dag van. Vanuit Nederland zal ik een liedje voor je zingen.
Geniet ervan XXX

Elza en Dirk

Hoi Iris,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel plezier in Zuid Amerika. We nemen vanavond een glaasje extra op jouw gezondheid.

Groetjes.

ineke

hoi Iris gefeliciteerd en maak er een leuke dag van. wij nemen er vanavond gewoon een extra borrel op! proost en groeten ouwe oppas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!